torsdag 4 april 2013

CTRL+ALT+DELETE

Att försöka sig på en sammanfattning om vad som hänt sen sist skulle bara bli en upprapning i punktform så det hoppar jag över.

Men jag kan nämna att sammanslagningen av våra bon har löpt väl ut med dragiga fönster och kalla golv under vintern. Likaså har de båda Linköpingsresorna och de lika många provtagningarna däremellan passerat utan komplikationer. Höstens hårda arbetsbelastning och närståendes livsaslutande kamp mot sjukdom fick mig att ta beslut om att lägga politikerkarriären på hyllan och i stället lägga den tiden på mina nära och kära, men jag kommer inte va tyst för det. Åsikter och sympatier finns kvar.
Julen som sedan många år har varit årets tyngsta tid avlöpte med en fantastisk värme och glädje. Ser redan fram emot nästa.
Nyår innebar ringmärkning och känslan av fördjupad samhörighet blev "på riktigt".
Framtidsplanerna/drömmarna tar form och känslan är fantastisk.

Tanken med det upptagande bloggandet har jag haft länge och dagens citat i morgonens blaska kommer ligga till grund för inläggen här på sidan. En blandning av egna erfarenheter/upplevelser, tankar drömmar, ideér, känslor........

Hoppas på ett igenkännande citat imorgon bitti som uppstart på denna idé.

Fram tills dess nanar jag kudden och längtar efter att Xylems kvällsskift får stämpla ut och jag får sällskap till gryningen då jag grenslar moppen och beger mig till jobbet.

Ser glá ut

// H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar