söndag 8 maj 2011

Den 19 Maj faller domen

En vecka med massa måsten och arbetslust på lägstanivån. Har svårt att få nåt ur händerna. Fick i alla fall tider för återbesök hos läkaren som opererade mig och magnetröntgen den 19:e. Ovissheten plågar och tär. Ska bli skönt med besked.
I fredags var det dags för sjösättning vilket gick helt problemfritt. Strålande väder och en riktigt angenäm resa från vinterplatsen till hemmahamnen. Så nu seglar Juliannie igen. Mastning och invändig uppfräschning blir nästa helgs uppgift.
I går och idag har det bjudits på andlig spis i form av dotterns konfirmation. Jag blev rörd till tårar igår när hon framförde två sångduetter. Det blir mäktigt i kyrkan och min mentala balans är kraftig rubbad för tillfället. En trevlig tillställning var det i alla fall. Firandet fortsatte hos modern på kvällen och det bjöds på smörgåstårta och hallontårta. Idag var det nattvard och tacomiddag hos mig på minsta dotterns begäran. Hennes födelsedag igår hamnade lite i skymundan men hon fick i alla fall vad hon önskade sig. Så den 5/6 bär det av till Ullared och fri shopping för hennes del.
Nu tar jag kvällen och förbereder mig inför veckan med tidigt sänggående.

Se glár ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar