tisdag 25 oktober 2011

Play i Boda imorgon

Äntligen fick jag tummen ur och begav mig till miljöstationen igår och slängde det sista i garaget så nu går bilen in. Visserligen tjuter backvarnaren ihärdigt och garagedörrarna går precis att stänga, men den går in och jag slipper skrapa rutorna. Hoppas den utlovade vaxningen blir av och den återfår sin glans.
Imorgon startar jag Boda-pannan och håller tummarna för att den ska fungerar klanderfritt. Börjar bli kallt nu. (Ironiskt nog hör jag glassbilen utanför)
Till helgen blir det nog rivning av det gamla styrsystemet på båten och utprovningen av det nya inleds. Blir till att sätta sig i snickarboa och tälja till en rorkult i vinter. Ska också tömma ur det sista ur skutan som ska läggas till vinterförvaringen.
Följer ett par bloggar med långseglare och blir vansinnigt avundssjuk på deras berättelser om Medelhavet och Västindien. Hrmpf! Hoppas vintern går fort!!!
Imorgon tar vi nya tag och trycker på Play i Boda.

Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar