torsdag 14 april 2011

En kula kort

Det satt en fan i vassen. Beskedet igår kom som en chock trots att min magkänsla hade talat om för mig att det inte stod riktigt rätt till. Läkaren lugnade mig dock med att allt skulle bli bra och att förutsättningarna att det onda skulle försvinna var mycket goda. Fick erbjudande om operation igår eftermiddag men ville hellre ta det idag. Fick tid redan 07.15 så det blev till att kliva upp i ottan och på skakiga ben bege sig mot Kalmar. Minns inte när jag var så rädd senast. Sövdes 08.30 och vakande en timma senare. Hur pigg som helst. Åt och kissade innan 10 och var utskriven vid 11. Nu får det bli några dagar i stillhet i väntan på att såret ska sätta sig och spänningarna släpper. Tar nog ett tag att vänja sig vid att en kula fattas, men så ont som den gjorde de sista dagarna känns det bara skönt att den är borta. Allt har gått fort och smidigt och alla inblandade har varit fantastiskt snälla och förstående. En sak är i alla fall säker och det är att jag aldrig mer kommer nonchalera en knöl oavsett var den sitter.
Har fixat hjälp med båten under Påsken så att den kan komma i sjön den 6 Maj. Själv får jag agera arbetsledare och termosansvarig. Möter VÅRAN vår med stor tillförsikt och insikt om att allt inte alltid går som man planerat.

Ser glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar