tisdag 12 april 2011

I en vassrugge utan fan på väggen

Heldag i blåkläder. En dag på kontorsstolen hade troligtvis slutat med en panna i skrivbordsunderlägget efter en nästintill sömnlös natt. Många tankar snurrar och hoppas få svar imorgon. Har tid på sjukhuset på morgonen. Fick igår reda på att jag har nåt som "jobbar" i kroppen och vad det innebär gör mig inte direkt lugnare. Nu ska jag inte måla fan på väggen men känslan känns inte bra.
Det jag just nu önskar mig är en lugn och harmonisk vardag, helst i ett hus på landet med hela familjen samlad och där alla kan finna sin tillvaro precis så bra som den skulle kunna bli. En kvällsrodd med metspöet vid en vassrugge står högt på önskelistan.
Ett radhus med tavelspikande grannar ger ingen möjlighet till ro. Vilket vi alla måste ha för att kunna leva upp till våran vardag.
En snabbdusch i periodpausen i hockeyn sen natti natti.

Hoppas snart på att få
Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar