torsdag 21 april 2011

Mot skinande skuta och långhelg

Då tar vi långledigt. Uppsökte farbror doktorn idag för jag tyckte jag kände en knöl. Maniskt. Jag vet! Det var bara de invärtes stygnen som gjorde sig påminda. Nu är det i alla fall kollat inför helgen och jag kan vara lugn. Har unnat mig en kall lager ikväll trots piller men är det påsk så är det och när man som så många andra män just denna dag är gräsänkling så tyckte jag att jag var värd det.
Har kallat samman familjen för en kraftsamling vid båten i helgen. Sjösättning 6/5. Puts och fej för hela slanten. Jag leder och fördelar. Hehe.
SMHI har lovat finfint väder hela helgen så det verkar lovande för en bränna och lätt sveda på näsan.
Nu ringer det på dörren igen och det gäller sannolikt godis till någon liten förklädesprydd tös.

Se glá ut å glá påsk på er // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar