torsdag 27 januari 2011

Ordning och reda

Hade många måsten under förmiddagen eftersom eftermiddagen skulle tillbringas i kommunhuset och min debut som kommunpolitiker. Men dessa måsten finns kvar imorgon eftersom jag fick kränga på mig blåstället och ge mig ut på fältet. En läckande varmvattenberedare grusade mina planer så morgondagen är övertecknad redan innan den ens börjat.
Nämndmötet med bildning gick bra. Mycket formalia eftersom vi var många nya ledarmöten. Led dock ett litet nederlag då det skulle röstas i ett personval och platsen gick till S kandidat. Det var förmodligen inte sista gången vi förlorade en omröstning men skam den som ger sig. Oppositionen kommer höras denna mandatperiod. Var så säkra.
Kvällen gick åt till att reda ut de alltför stora högarna av oöppnad och osorterad post. Det är ju räkningsdax. Alltid lika kul. Inga större överraskningar men elen kunde varit billigare. Kall December bidrog till större summa i högra hörnet än väntat.
Imorgon tar vi nya tag!

Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar