måndag 17 januari 2011

På trötta ben i regn och slask

Nattens sömn har kraftigt störts av rasande snö och droppande tak. Morgonen kom alldeles för fort idag. Men, bara att bryta ihop och gå vidare. Väl på plats bakom skrivbordet kändes inte tröttheten så påtaglig. Har ägnat en stor del av dagen åt att förbereda morgondagens styrelsemöte och det ISO-obligatoriska "Ledningens möte inför revisionen". Vart tog det papperslösa samhället vägen? Vi som ska vara så miljövänliga. 
Jag har även kommit en bit på väg med att iordningställa mitt lilla kontor och rensa ut gamla papper efter min företrädare. Allt måste dubbelkollas så jag inte slänger nåt bra-å-ha eller måste-ha-kvar.

Gårdagens beslut om att behålla segelbåten känns mycket bra. Nu kan vi koncentrera oss på att åtgärda och förbättra det som vi noterade förra sommaren. Ett litet elverk ska införskaffas och en hel del el ska dras om. Den elektriska toaletten ska bytas ut mot en manuell, allt för att spara el. Drömmen om en energisnålare kyl blir nog bara en dröm med tanke på priserna för dessa apparaturer. Men man vet aldrig vad som dyker upp på Blocket.

Kvällen tillbringas i soffan med en god bok och idrottsgalan innan det blir tidig sänggång, har kollat taket och den mesta snön är borta så jag hoppas på en lugnare natt i natt.

Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar