lördag 15 januari 2011

Plötsligt händer det

Har funderat länge men inte kommit till skott att börja blogga. Men så idag i baksmällans tristess efter gårdagens whisky-provning med jobbet fick jag tummen ur att ge mig ut i bloggvärlden.
Vad denna sida kommer handla om har jag ingen aning om men det får framtiden utvisa.
Förmodligen en hel del om båtar, företagsledande, fotboll, politik mm mm.

Närmast på programmet idag står äldsta dotterns SM-kval i futsal. Två matcher ska spelas i en trelagsturnering och där segraren går vidare till nästa omgång. Tummar kommer hållas och naglar bitas innan kvällen.
Resultatet redovisas i nästa uppdatering.
Den ovan nämnda whisky-provningen igår var en trevlig tillställning med djupa analyser i färger, smaker och dofter. Är absolut ingen stor kännare av whisky men det var mycket intressant att försöka urskilja om det doftade vanilj, läder, tjära, blomsteräng eller varmkörd häst. Morgonens huvudvärk och tjäriga rapningar gjorde starten på dagen tung och trög. Frukosten har ännu inte intagits men kiosken i sporthallen är öppen så det får bli nåt att tugga på där.

Se gla´ ut så hörs vi sen // H

2 kommentarer:

  1. Cool, blogga måste man göra nuförtiden tror jag :-)
    Ser fram emot spännande läsning!
    /Lillebror

    SvaraRadera
  2. Kul läsning! Jag ska följa ditt bloggande! /Åsa

    SvaraRadera