tisdag 8 mars 2011

Livslång baksmälla

Dagen efter domedagen. Svallvågorna har gått höga hela dagen och det lär dröja innan dom lägger sig. Tänker inte tråka ut er med att tjata om Boda idag igen. Men jag hoppas att dom som röstade ja igår har sovit riktigt gott inatt i sin övertygelse om detta fantastiska projekt. Jag hade svårt att koppla av när jag kom hem igår och ännu svårare att somna. Rummet snurrade som efter den värsta fyllan. Tack för den ofrivilliga baksmällan, som dessutom kommer att sitta i ett bra tag framöver, för att inte säga årtionden.
Förutom detta så har jag idag fördjupat mig i vårat kalkyl- och offertprogram. Lite nervöst innan man vågar skriva under offerterna och skicka dom till kunden. Visserligen handlar det "bara" om ungefär 150tkr för en värmepump. Vilket i dessa dagar kan räknas som fickpengar för vissa men som för de flesta är väldigt mycket pengar. Det är ju dessutom en investering man gör för framtiden och för att spara pengar.
Idag fick jag äntligen tag på en ryggkunnig person som ska ta sig an min fruktansvärt värkande rygg på torsdag. Hoppas bara hon kan räta till felet så jag slipper domningarna.
Imorgon tar vi nya tag och kör på. Ända in i kaklet.

Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar