fredag 25 februari 2011

34 000 000 SEK

Undrar om det kommer en särskild kolumn på skattesedeln snart märkt Boda. Mötena den 7/3 ska visst besluta om en kommunal borgen till det kommunala fastighetsbolaget som äger Boda på ytterligare 24 000 000 utöver de 10 som redan är beviljade. Projektledningens försvar är att hela projektet finansieras med lånade medel och ska inte drabba övrig kommunal verksamhet. Den utlånaren skulle jag också vilja ha som varken kräver ränta eller amortering på skulden. För det kommer inte att vara någon större vinstmaskin därute som kan räcka till för att betala dessa utgifter. Önskar nästan att jag fortsatt att studera ekonomi efter mina tre år på Korr i Torsås för då kanske jag också skulle ha fattat uträkningarna. Men som det känns behövs ingen högre skola för att räkna ut att detta är ett vansinnesprojekt som kan få mycket svåra konsekvenser i framtiden. Hade det funnits någon som helst vinstchans i detta hade aldrig Kosta-Jansson sålt varken Glasskatt eller Boda Glasbruk. Han är för slipad i affärer för det. Har fått kallelse idag till en information för förtroendevalda den 2/3 för dragning av kalkyl och budget för projektet. Gissa om jag är nyfiken på detta? Om jag nu fattar något för som sagt jag gick ju bara 3-årig ekonomisk. Nä man skulle bo i Nybro för där lever de snart gott på Emmabodas skattepengar.
34 000 000! Många nollor blir det.

Se gla ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar