måndag 14 februari 2011

Inte titelförsvarare längre

Kall morgon och trötta kliande ögon. Läget tämligen under kontroll. Har lite mer resurser att disponera över denna veckan. Vid 9-kaffet var helgen som bortblåst. Men men snart är det Fredag igen.
Låren värker ännu mer idag. Träningsvärken bränner som bara den. Fick backa ner för trappan på morgonen. När jag skulle kliva ur bilen vid jobbet är jag glad att ingen filmade för det hade blivit direktkval till videotiskt.
Idag är sista dagen jag besitter titeln som årets bragd/hjälte i Emmaboda eftersom det ska utses en ny på Emmabodadagens hjärtegala. Ska nog plocka ner min lilla egotavla med alla tidningutklipp och löpsedlar sen jag räddade gubben i permobil från att drunkna. Har många gånger försökt att få tag på hans döttrar för att höra ur det gick sen. Jag vet att han låg på sjukhus veckan efter olyckan för infektionen han fick när han drog in vatten. Hoppas han mår bra och håller sig från bryggan, i alla fall innan det har blivit lite varmare i vattnet.
Nu blir det lite påläsning inför bildningsnämndens möte på Torsdag och sen lite Alla Hjärtans Dagfirande.

Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar