tisdag 22 februari 2011

Har börjat tänka på arvet

Nu är debatten riktigt på G. 25 kommentarer på Östrans hemsida och ilskan bland läsarna verkar växa. Hoppas nu bara att både Kommunstyrelsens och Kommunfullmäktiges möten den 7 mars blir välbesökta och de beslutande tar sitt förnuft till fånga. Enligt vad jag har hört så lägger Emmaboda kommun lika mycket per Kommuninvånare i Bodaprojektet som Kalmar Läns Landsting lägger per länsinvånare på att rusta upp och bygga sjukhus på ett år. Undrar vad de flesta kommuninvånare föredrar?
Jag hoppas att jag har fel i mina farhågor i detta högriskprojekt och jag ska gladeligen erkänna att jag hade fel i mina åsikter om det går som förespråkarna säger. Men det får inte kosta vad som helst. Går det åt skogen blir det inget roligt arv som ska lämnas över till våra barn och barnbarn som kommer att få dras med mycket onödiga och höga kommunala kostnader i framtiden. Ingen rolig situation.
Följer med spänning utvecklingen och det hoppas jag att du som läsare också gör.

Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar