onsdag 9 februari 2011

Fick lindrig dom

Äntligen hemma efter lång dag. Förmiddagen gick till kundbesök.
Sen var det då dax för bilbesiktningen. Handsvetten flödade och nackhåren stod rakt upp. Började bra med påpekande innan jag ens stängt av bilen när jag kom in. Ena halvlyset paj. Det lös på morgonen när jag stängde garagedörrarna, jag lovar. Ingen anmärkning dock men ett påpekande. Turen gick vidare mot lyften och jag höll andan. Förbesiktningen talade om glapp styrled vilket jag trodde var ett sedan tidigare halvkonstaterat fel som skulle gå på ca 12 000:-. Svetten rann  och knäna skakade. Besiktningsmannen ropade högt över hela hallen att jag skulle komma. Å jag som just tagit en kopp kaffe och stod och begrundade alla trasiga och sönderrostade bildelar som hängde på väggen. Kaffe på jackan och över handen, varmt som f...n. Längsta transportsträckan på länge. Du har glapp i styrleden här, påtalar han. Öh! Aha! var det enda jag fick fram. Ja, den yttre säger han. Den sitter där och han pekar på den del jag fick byta på andra sidan för två år sedan. Jag ville nästan ge honom en kram. Den kostar bara 400:- på den lokala macken! Och man byter den på en halvtimma. Gutt!
Resan hem gick lätt och kändes riktigt kort. Väl hemkommen blev jag uppmanad att köpa en lott. Hann inte idag men imorgon gör jag det.
Kvällens möte med kommunalrådet fick återigen pulsen att nå max. Blev så förbannad att tårarna inte var långt borta. Växtkraft Emmaboda = en bunt papper utan innehåll. Och så ska dom sitta och beklaga sig över att de inte kunnat sova på flera nätter. Vem i h.....te ar kunnat det? Återkommer i detta ämne när jag lugnat ner mig. Vågar inte skriva mer för det kan bli vad som helst av det.

Bara å
Se glá ut // H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar