tisdag 8 februari 2011

Hoppas vrålåket går igenom

Vill så mycke men var ska jag börja? Fick lite uppslag under revisionen idag och hoppas kunna börja redan imorgon. Lagret ska få en ny struktur och målet är att införa handenheter till samtliga montörer. Allt för en effektivare verksamhet med smidigare behandling av ordrar och säkrare rapporteringar. Gäller bara att plantera detta hos personalen och få in dem på samma linje. Det var på jobbet det.
Vad det gäller politiken hoppas jag att få gehör för mina idéer om lärande genom görande och att få ungdomarna att inse att det behövs hantverkare och andra praktiska yrkesutövare i framtiden. Den generationsväxling vi befinner oss mitt i just nu när så många 40-talister lämnar sitt yrkesverksamma liv måste tas på allvar. En sådan kunskapsbank som de besitter får inte gå förlorad. Den måste föras vidare och det snabbt, så vi inte står där om några år och undrar varför ingen gjorde något. Det finns gott om entrepenörer bland dagens ungdomar, det gäller bara att väcka dem och ge förutsättningar för deras glöd.
Mycket på en gång. Lika bra å sova lite på saken.
Lite nervös inför imorgon då bilskrället ska besiktigas. Måtte den gå igenom!
Så jag hoppas kunna sova lite inatt.

Se glá ut // H 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar